SEO Roi Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Günümüzde teknolojik gelişmelerin en önde olduğu alanlardan bir tanesi de internet platformu üzerinden gerçekleşir. Özellikle internet platformunda aktif olmak ve aramalarda daha önde çıkmak için, profesyoneller sayesinde SEO çalışmaları sürdürülmektedir. Bakıldığı zaman yüksek sayıda müşteriyi çekmek ve başarılı bir reklam stratejisi yaratmak isteyen bütün kişi ve firmalar, aslında bu anlamda aldıkları kararlarda Roi değerlerine büyük önem verirler. Bakıldığı zaman yatırım getirisi olarak dilimize çevrilen kavram Roi, ne kadar para kazanıldığının en önemli göstergelerinden bir tanesidir. SEO çalışmaları açısından Roi değerleri oldukça önemlidir. Çünkü SEO çalışmalarından kazanılan verimin değerlendirilmesi için, SEO stratejilerinde Roi değerlerinin yeri çok kritiktir. SEO strateji uzmanları, genel olarak site içerisinde belirlenen alanlarda doğru ve başarılı şekilde arama sayısının yanında, tıklanma oranına ve sitenin maliyetinin de içerisinde bulunduğu bir formül kullanırlar.

Roi Hesaplamalarında Dikkat Edilmesi Gerekilen Hususlar

Dijital pazarlamanın en önemli temel metriklerinden olan Roi hesaplamalarında, yatırımcıların gerçekleştirdikleri site yatırımları üzerinden doğru bir performans değerlendirmeleri yapmaları gerekir. Bunun için de yatırımlara olan geri dönüşün hesaplanmasındaki analizleri en iyi şekilde yansıtacak ölçü birimi, SEO çalışmaları için Roi hesaplamaları olacaktır. Temelde gelir ve maliyet esaslı bir hesaplama olan bu formülde, yatırımcıların verimli bir reklama sahip olmaları için; sonucun daima 1 ve üzerinde çıkması gerekecektir. Ülkemizde enflasyonun değişkenlik göstermesi ve faizin sürekli olarak farklı değerler alması, Roi hesaplamalarında dikkat edilmesi gereken hususların başında gelmelidir. Aynı zamanda yatırımların süresine ve ikinci yatırım öncesi ilk yatırımın başarısına da önemli bir şekilde özen göstermek önemlidir. Çünkü verimsiz bir çalışmanın üzerine yapılacak ikinci yatırım hamlesi, arkasında bir Roi sonuç dayanağı olmadan başarısız olacaktır.

Roi Hesaplamaları Nasıl Yapılır?

Roi hesaplamalarında; öncelikli olarak arama sayıları, tıklanma ve dönüşüm oranları ile ortalama satış değerleri çarpılır. Sonrasında ise bu değerden sitenin kurulması ve SEO çalışmalarından harcanan maliyetler düşürülür. Oluşan oran maliyete bölündüğü zaman, Roi değerlemeleri ortaya çıkacaktır. SEO uzmanları ise değerlerle siteyi çok daha iyi noktaya getirecek çalışmalara devam etmiş olacaktır.

  • 1. Sıra 1. Sıra Geliri
  • 2. Sıra 2. Sıra Geliri
  • 3. Sıra 3. Sıra Geliri
  • 4. Sıra 4. Sıra Geliri
  • 5. Sıra 5. Sıra Geliri
  • 6. Sıra 6. Sıra Geliri
  • 7. Sıra 7. Sıra Geliri
  • 8. Sıra 8. Sıra Geliri
  • 9. Sıra 9. Sıra Geliri
  • 10. Sıra 10. Sıra Geliri
  1. Anahtar kelimeninizin arama hacmini "buradan" bakabilirsiniz.
  2. Ürünlerinize ait bilgileri (anahtar kelimenizin arama hacmini ve Ortalama Ürün Fiyatını) giriniz.
  3. Dönüşüm oranı ayarlayabilirsiniz. E-Ticaret için ideal oran %2'dir.
SEO ROI Grafik